Pickup trucky, které byste letos neměli minout

Pickup trucky, které byste letos neměli minout

Může si movitější vidlák nebo farmář mezi nejnovějšími trucky ještě vybrat něco na benzín či naftu anebo bude muset přikoupit kilometry prodlužovaček?

Dolů

Máme tu další rok a tak automobilky opět chystají nové modely svých trucků. I do tohoto segmentu už samozřejmě dorazila elektřina. Podíváme se tedy, zda si dnešní movitý vidlák nebo farmář může letos vybrat ještě něco na benzin či naftu, nebo bude muset přikoupit kilometry prodlužovaček.

Detroitský modrý ovál

Ford F-150 Lightning

F-ková řada Fordů už je tu s námi opravdu řadu let a za ta léta se samozřejmě značně zmodernizovala, není tedy divu, že letos došlo i na plně elektrickou variantu tohoto super úspěšného pickupu. Elektromotor přinese do F-150 stádo 563 koní a doposud nejvyšší točivý moment 1050 Nm, z 0 na 100 se dostanete za 4 vteřiny. Impozantní čísla, že? Jen bych si tedy dovolil doporučit takové zrychlení často nezkoušet, kdo totiž chce strávit půlku života u nabíječky...


Jak se vám blesková 150 líbí?

Zvětšování infotainmentů v autech už je dnes také normální, takže Ford vám na palubní desku namontuje rovnou 15,5 palcovou obrazovku. Když se vám doma tedy rozbije televize, můžete se jít v klidu dívat do auta. Jelikož pickupy jsou určeny k práci, užitná hmotnost nové stopadesátky činí 900kg a odtáhnout můžete i 4,5 tuny.


Pán se zkouší sám rentgenovat, nebo proč na sebe sakra svítí snad vším, co existuje?

Co se týče baterií, máte na výběr ze dvou variant, Standard (115kWh) a Extended (150kWh), na ty byste, dle výrobce, měli ujet 370km respektive 480km. Otázkou je, na jakou hodnotu se dostanete při reálném používání, kdy si určitě zapnete klimatizaci, něco naložíte a zapřáhnete přívěs... Myslíte, že vůz s těmito parametry má v tomto segmentu své místo? S jistotou to ukáže až prodejnost, k mání by měl být model od května 2022 a jeho cena by se měla pohybovat od cca 860 000 Kč nahoru.


Krásná souprava, jen ten dojezd asi dostane na prdel.

Ford Maverick

Pryč od elektriky, inženýři v Detroitu si pro zákazníky totiž připravili i benzinovou klasiku, tou je právě Maverick. Tedy klasiku, jedná se o hybrid, benzin tedy sice spalujete, ale máte elektromotor, jenž vám pomáhá. Není jej však potřeba nikde připojovat a dobíjet. Výhodou je, že tato symbioza významně, mimo jiné, snižuje spotřebu paliva.


Maverick se veze na momentální vlně úspěchu malých, 4-dveřových trucků. K dostání je s 2,5 litrovým 4 válcem, který vám dovolí na kouli přivěsit až 900kg, na výlet s vodním skútrem ideální. Komu to přijde málo, může si pod kapotu nakonfigurovat dvoulitrový Ecoboost o výkonu 250 koní a 375Nm s 8-stupňovým automatem.


Interiér Mavericku, v porovnání s dalšími modely asi nijak výrazně nepřekvapí.

Silnější motor vám pak dovolí zapřáhnout až 1800kg, což už je hodnota, která vám dovolí truckem bez problému vyrazit s karavanem nebo odvézt bordel z farmy. Jste-li redneck a potřebujete odstěhovat svojí sestřenici po milenecké hádce, přijde pak vhod i užitná hmotnost 680kg. Prodej běží již od prosince 2021, ceník začíná na 428 000 Kč.

Ford Raptor R

Forďáckou trojici uzavřeme Raptorem R. Je dost možné, že Lightning ani Maverick vás nezaujaly, Raptor je ale jiné a dost silné kafe. Kdyby šlo o turka, zůstane v něm stát lžička. Mnozí jste asi četli o Dinosaurovi s V6, který tak nějak zapadl do konzervativnosti, verze R ale přináší zpět to, čím se Raptor stal tak populárním.


Tak jaký na vás dělá dojem?

Už jen ten motor, v Detroitu vzali motor z Shelby GT-500 a dali ho pod kapotu téhle bestie. Jde o přeplňovanou V8 o objemu 5,2 litru pod kódovým označením Predator. Výkon této pohonné jednotky by se měl pohybovat někde mezi 725 a 750 plnokrevníky, hodnota točivého momentu by se mohla zastavit někde okolo 880Nm. A úkol tohohle auta na trhu? Porazit Ram!


I interiér vypadá perfektně a prostorně.

Nad Ramem by měl Raptor, mimo jiné, vyčnívat jak užitnou hmotností 635kg, tak možností utáhnout až 3700kg. Předpokládá se, že toto nebudou jediné hodnoty, ve kterých chtějí Ram předčít. V reklamách si totiž můžeme přečíst, že Beran je momentálně nejrychlejším a nejsilnějším masově vyráběným truckem na světě a čeká se, že Ford bude chtít tohle prvenství uzmout pro sebe.


Auto by mělo oproti základní verzi samozřejmě doznat i některých designových změn, aby bylo všem hned jasné, s kým mají na semaforech nebo v offroad parku tu čest. Dostupné budou až 37" ráfky, standardem je agresivnější přední maska... Vůz by měl na trh dorazit v druhé polovině roku a z kapsy za něj bude pravděpodobně potřeba vytáhnout zhruba 1 500 000 Kč, což by tedy znamenalo poměrně znatelný skok oproti předchozímu modelu, kdy byla startovací cena cca 1,33 milionu korun.



K elektromobilitě máme u nás na Dixie vztah veskrzevá pozitivní. Jen houšť, aspoň zbyde víc benzínu a nafty pro nás! Fuck you, Greta! V8 forever! Originální trika s tématikou opravdových aut najdete na DixieGear.cz. Kde jinde taky...

General Motors

GMC Hummer EV

Dáme si ještě jeden kousek, kterej se namísto benzinu či nafty plní elektřinou, protože se jedná o vcelku ambiciozní vůz. I trh s trucky se začíná pomalu, ale jistě plnit těmi do zásuvky, GMC tedy logicky nemohlo zůstat pozadu za Fordem či začínajícím Rivianem.


Tak co říkáte na tento Hummer?

Čísla, která zatím známe, dávají tušit, že zkrotit tenhle truck bude oříšek – posuďte sami. 1415Nm a 1000 elektrických koní, opravdu slušné hodnoty. Vůz by se tak z 0 na 100 mohl dostat do 3 vteřin, což na tak velké a těžké auto je opravdu něco. Dojezd trucku udávaný výrobcem je 563 km, neopomínejte ale fakt, že realita bývá u většiny elektrických aut pak trochu jiná.


Interiér samozřejmě odpovídá standardům doby.

Co se týče ceny, ta je podobně úctyhodná, jako hodnoty výše. Startovní částka první edice je stanovena někde k 2,4 milionu korun (již vyprodáno). Momentálně běží rezervace s dodáním na podzim 2022, kde je cena stanovena na 2 145 000 Kč. Cena bude časem ještě klesat, na nejnižší cenu se dostanete na jaře 2024 (1,7mil. Kč).


GMC si pro své zákazníky připravilo ale i spoustu vychytávek do terénu. Vůz například umí zdvihnout podvozek o 15cm, ale tou asi nejvýznamnější libůstkou je možnost řízení zadních kol, tzv. "crabwalk", díky čemuž máte možnost se s vozem pohybovat i diagonálně, což může v některých situacích v těžkém terénu nebo v městské džungli přijít vhod.


Jak crabwalk vypadá a jaké je jeho využití se můžete podívat na tomto videu.

V roce 2023 by pak ještě měla přijít SUV varianta, ta by měla být méně výkonná (830 koní) a mít nižší dojezd (480km). Nicméně, zajímalo by mě, jaký máte názor na použití názvu Hummer pro tento vůz? Jinak nejedná se o výjimku, i Ford totiž pro své elektrické SUV použil název Mustang, marketingově úspěšná jména tedy asi mají pomoct v prodeji?

GMC Sierra

Na letošní jaro tu je ještě jedna novinka z dílen GMC, jde o všem dobře známý model Sierra, který letos přijede v novém kabátu a samozřejmě i s nejmodernějšími vychytávkami.


Tak co na novou Sierru říkáte?

Za nejlevnější variantu Pro na stůl budete muset vyskládat 850 000 Kč a za nejvyšší konfiguraci Denalli Ultimate bude nutné ještě necelý milion přitlačit. Základním motorem je 4-válcový 2,7l turbomotor o výkonu 310 koní, ale na výběr je i z Vosmiček o objemech 5,3 a 6,2 litru a v neposlední řadě je tu ještě 3-litrový naftový Duramax. K posledním třem zmiňovaným motorům pak dostanete i 10-stupňový automat.


Interiér nejvyšší varianty Denalli Ultimate

Z výbavy jsou samozřejmostí LED světla, 13,4" displej infotainmentu, u některých variant je možné si nechat už ve výrobě auto nazvedat. U nejvyšší varianty se pak přidají třeba reproduktory Bose. GMC se také chlubí novým systémem Super Cruise, který je dostupný pro dvě nejvyšší varianty. Kdo by nevěděl oč jde, tak se jedná o systém autonomního řízení, který využívá adaptivního tempomatu, všemožných senzorů a mapových podkladů, aby vás vůz pohodlněji dopravil do cíle. Jak asi tušíte, tato funkce je ovšem dostupná pouze v USA a Kanadě.

Aby toho nebylo málo

Novinek se letos na trhu objeví samozřejmě více, ale přeci vás nebudu nutit si na Radiu Dixie číst o Hyundaích. Jelikož je ale dnes v módě korektnost, tak alespoň zmíním, že horkými novinkami jsou nebo teprve budou Nissan Frontier, Toyota Tundra nebo Hyundai Santa Cruz.


Nissan Frontier


Toyota Tundra

Z amerických dílen ještě světlo světa spatří Chevrolet Silverado ZR2, Chevrolet také na rok 2024 ohlásil Silverado na baterky, dočkáme se tedy i u této značky už asi nevyhnutelného pokroku.


Chevrolet Silverado ZR2

Tak na který truck se těšíte nejvíc? Plánujete letos obměňovat svůj vozový park? Pokud ano, pochlubte se do komentářů!  :)

Lukáš Kudrna

Lukáš Kudrna

Fotograf a milovník všeho pojízdného železa.

Všechny články autora

Ford Bronco 2021 – Návod na reinkarnaci

Ford Bronco 2021 – Návod na reinkarnaci

Lukáš Kudrna , Už čtvrtstoletí uplynulo od momentu, kdy byla ukončena produkce Fordu Bronco. Nyní jsme se ale dočkali nástupce, který je opravdu důstojným pokračovatelem rodu, tak se na něj pojďme podívat!

Jeep Loco Hauk: Šestikolové monstrum na parní pohon

Jeep Loco Hauk: Šestikolové monstrum na parní pohon

Lukáš Visingr , Vypadá jako hybrid staré lokomotivy a vozu do postapokalyptického světa. Má šest kol, chrlí oblaka kouře a páry a dokáže projet takřka všude.

Jungle Pam – když osobnost zastíní celý sport

Jungle Pam – když osobnost zastíní celý sport

Lukáš Kudrna , Závody dragsterů, to prostě musí být show. Dvojice Jungle Jim a Jungle Pam to v sedmdesátých letech pochopila dokonale.