Na motorky vlakem aneb Motocykl 2023 v Letňanech

Na motorky vlakem aneb Motocykl 2023 v Letňanech

Nestihli jste první velkou letošní výstavu motorek? Nevadí, my jo. Reportáž ve vidláckým stylu provází pytel vokotěšících fotek.


Dolů

Motorkářská sezóna se blíží, na ježdění to ale ještě není. Vyrazil jsem se tedy naladit na letňanské výstaviště, a kdož jste to nestihli, můžete trochu atmosféry nasát právě z tohohle článku! A jelikož jsem na pódiu zahlédl kolegu Petra Brábníka, který moderoval soutěžní výstavu staveb a přestaveb Bohemia Custom Motorcycles 2023, poprosil jsem ho k některým fotkám o zasvěcený komentář takříkajíc „zevnitř“.

Mnohými opěvovaný Jawa pérák. Italský design, vyrobeno v Indii společností Mahindra. České je jen to logo na nádrži. Smutný konec motocyklové výroby v Česku. Ale o tom jsem již psal ZDE

Další z řady Jaw Made in India

Neděle 5. března, venku jsou asi 2 stupně a ráno vzduchem poletuje sníh dokonce i v Pardubicích. Proto jediná rozumná příležitost, jak se naladit do motorkářského, je vyrazit na Motocykl 2023. Ten se konal již od čtvrtka, ale časově mi to nevyšlo a po oprávněných obavách z pátka a soboty jsem vyrazil až právě v neděli – a dobře jsem udělal.

Futuristicky upravená Yamaha R1 s precizně provedeným airbrushem.

Pátek a hlavně sobota se nesly v duchu masakru, kdy se k některým stánkům prý ani nedalo dostat a něco vyfotit, nebo osedlat nějakou motorku? To leda s obří dávkou trpělivosti. Tu pak prý prověřil i výjezd z parkoviště, který leckomu zabral i hodinu a půl. 

Böhmerland je reinkarnace již dávno zaniklé značky. 10ti kusová vzpomínka na slavné časy. Pokud máte volných více jak 1,5mil, je ještě několik kusů volných. Ale můžete si říct jak budou vypadat.

Za to v neděli to bylo jinčí kafe. Návštěvníků bylo příjemné množství a tak nebyl problém si projít stánky, osedlat nějakou tu motorku, nebo pořídit fotky krásných custom biků.

Harley-Davidson PanAmerica - čistě vodou chlazené cestovní enduro s logem HD na nádrži. Líbí?


Totéž v nazdobená variantě.

Součástí veletrhu Motocykl je totiž vždy i výstava Bohemian Custom Motorcycle. A ta tradičně přináší velmi hezké a zajímavé kousky. Na některých byste tedy vlastně ani sedět a někam jet nechtěli, protože styl už od pohledu vítězí nad funkčností.

Jeden z velmi futuristických strojů. Smekám před originalitou tvůrce a jeho smyslem pro jednoduchost. Na výlety to ale není.

Ještě nedokončená přestavba HD Breakout. Bude to krasavec. Zkontrolujeme ho příští rok.

Je to sice motorkářská akce, ovšem na place se objevovala i auta. Od perfektně zrestaurovaných veteránů až po tohohle luxusního Kustom Sheriffa. Tohle auto mimochodem můžete znát i jako čtyřkolovou modelku z našeho katalogu vohozů DixieGear.

American Police car – krásný retro!

Dravec. Škoda že jsem ho neslyšel!

Hádejte, po jakým auťáku se povaluje jedna z našich modelek. V eshopu DixieGear.cz je toho spousta, jak pro autíčkáře, tak pro motorkáře…

Na sockách jsem si před návštěvou přečetl taky spoustu stesků, že nevystavují skoro žádné značky a je to tam samá čína a cetka. Mně to tedy tak zlé nepřišlo. Velký stánek měla třeba Honda a Harley, za Suzuki dorazil prodejce GlobalMoto, nabídku Triumphů jste taky mohli vomrknout… Yamaha, Kawa nebo třeba Ducati chyběly, ale není to spíš jejich chyba, než pořadatelů?

HD měl rozsáhlý stánek s klasikou i novými vodou chlazenými modely. Nepřišel jsem jim na chuť. Ale fungovat to asi bude…

HD – Temný rytíř. Airbrush Olaf Pugner. Vítěz kategorie Top Paint

A ano, CF Moto, Benelli, Voge si uzurpovaly hodně prostoru, ale proč? Protože se evidentně prodávaj a lidi o tyhle značky maj zájem. Nehledě na to, že ty motorky vlastně vypadaj často velmi zajímavě a podle recenzí ani nejezděj špatně. Tak co proti tomu přestat po internetech brojit jen proto, že je to čínský? Vždyť to jsou pořád motorky a jezdí na nich lidi, kteří mají jednu stopu rádi.

Čínská vstupenka do kategorie Touring. Funkční? Určitě. Chtěl bych to doma? Ne.

Indian Chieftain – tahle barva mu moc sluší!

Automobilovým partnerem veletrhu byl pak nám dobře známý Ford v zastoupení autosalonu Louda. Hodit voko tak bylo možné na Mustanga, Pumu ST nebo horkou novinku – Ranger Raptor. Mimochodem, test nového Raptora už pro vás máme v plánu, takže o nic nepřijdete!

Pickup od Fordu. Na převážení motocyklů celkem dostačující.

Radikální přestavba HD V ROD ala dragster, včetně NO2! Tohle asi pojede!

Závěrem, já jsem si veletrh užil. K vidění toho bylo dost, od motorek, přes hezký holky až po všelijaký doplňky a hadry. A vyrazit v neděli vlakem? Ideální řešení bez stresů. Ono vystát dlouhou frontu jen na parkál, to vám zvládne náladu zkazit dostatečně na to, abyste po zbytek dne byli zpruzený. Tak zas za rok!

Když do pekla, tak na pořádném koni, když do penálu, tak stylově!

Tomuhle typu úprav jsem nikdy nepřišel na chuť. Nechápu totiž, „co tím chtěl autor říct“.

Moderní stroj ve starém hávu. V kategorii Bobber byly samí krasavci!

I ze Sportstera se dá vysochat zajímavý motocykl.

Je něco klasičtějšího než „Kapitán Amerika“?

Zajímavá úprava BMW. Já bych ale válce, co mají být jako vzduchem chlazené, do futrálu (i když karbonového) necpal.

Honda Shadow „Springer“. Čistý a vkusný chopper původem z Japonska.

Harley Davidson Flat v úpravě caferacer. Ani kočka, ani pes.

Indián Scout. Nazdobený, nebo přezdobený? Dle vkusu každého soudruha.

Radikální úprava Indiána Big Chief. Agresivní, vkusné, parádní!!

Harley Davidson je motocykl pro individualisty. Někdy to dopadne takhle.

Krásná úprava Moto Guzzi určená na závody ve sprintu. Zasloužené druhé místo v kategorii Radical

Další z řady „staronových“ Jaw. Tahle je o trochu vylepšená starými díly. Můžu říct, že vkusně.

„To není motocykl, to je chopper, bejby…" Velký kus práce!

Z nového BMW staré. Zajímavá retro úprava!

V kategorii Scrambler / Tracker bylo zajímavé obsazení na první pohled nesourodými motocykly. Ale všechny měly stejného ducha.

Absolutní vítěz výstavy!! J.A.P V8. Replika motoru z roku 1906, použitého na pohon vzducholodi a okolo něj postavený funkční motocykl. Dílo Pavla Malaníka. To by bylo na samostatný článek! Obrovský respekt!!

I vodou chlazený tříválec Triumph Rocket může vypadat retro. A sluší mu to!

Text článku a fotografie: Lukáš Kudrna
Popisky k fotkám: Petr Brábník

Lukáš Kudrna

Lukáš Kudrna

Fotograf a milovník všeho pojízdného železa.

Všechny články autora

Erwin Cannon Ball Baker: Dělová koule na Indianu

Erwin Cannon Ball Baker: Dělová koule na Indianu

Ivo Strejček Jr. , Příběh o překonávání a posouvání hranic techniky i lidské vůle, velkých výzvách a životě na hraně.

Mám prachy a nechci jezdit ve vysavači

Mám prachy a nechci jezdit ve vysavači

Lukáš Kudrna , Není nač čekat, jde se pro novou káru. Funglovku. Americkou. S benzínovou V8 nebo přinejhorším s V6. Pickup, SUV, MPV, sedan, to je fuk. Dá se něco takovýho ještě dneska v ČR koupit?

Pérák po indicku: Poslední hřebík do rakve slavné značky Jawa

Pérák po indicku: Poslední hřebík do rakve slavné značky Jawa

Petr Brábník , Vrací se zlaté časy, kdy motocykly Jawa a ČZ slavily úspěchy i v USA, nebo je nová indická Jawa spíš důvodem k pláči? No, my máme jasno.