Slavný americký výrobce motocyklů Indian dává od svého nedávného znovuzrození pod křídly koncernu Polaris svému největšímu konkurentovi Harley-Davidsonu pěkně zabrat. Model Scout se hochům od Indianu vyloženě povedl a není divu, že stal předmětem zájmu řady úpravců a stavitelů zakázkových motocyklů. Pojďme se společně podívat na pár zajímavých kousků, některé z nich se dostaly do finále celosvětové soutěže „Project Scout – Build A Legend Custom“ v roce 2016. Třeba vám poslouží jako inspirace pro customizaci vašeho vlastního Scouta.
Trike ala Scout. Tříkolky nejsou zrovna moje oblíbené stroje a u tohoto marně přemýšlím nad důvodem jeho vzniku. Je to nejspíš jeden ze strojů, které vznikly na základě ješitnosti – ukážu, že to jde. Ale můžu se mýlit. Třeba to je stavba vzniklá pro konkrétního zákazníka, který může mít zdravotní omezení, a přesto chce mít svého Scouta. Rád bych viděl zblízka, jak je vyřešeno řízení, ale design je zdařilý.
Moderní chopper, agresivního posezu i vzezření, navazující na historii. Použití listového péra na odpružení přední vidlice je výrazný prvek, který Indiány odlišuje od konkurenta HD, protože ten ho do své konstrukce nikdy nepoužil. Pro Indian to však spolu s hlubokými blatníky u předválečných Chiefů bylo poznávací znamení.
Zdařilý bobber na balonových pneumatikách a kolech s plnými disky. Tohle není žádný dravec, ale motocykl na pohodovou couračku s využitím nezpevněné cesty při cestě za koupáním. Držák u zadního kola je určen na malou zástěrku, která zabraňuje „rychlému pruhu“ na zádech za deště a může sloužit i jako držák SPZ.
Army Style. Opět krok do historie. Ne každý ví, že kromě HD dodával své stroje na bojiště druhé světové války i Indian. Jeho stroje byly mezi vojáky velmi ceněny pro svou spolehlivost a proti HD i kvůli vyššímu výkonu. Tato předělávka, kterou postavila přímo továrna Indian na počest hrdinům první a druhé světové války, je velmi zdařilá a o smyslu pro detail svědčí i držák na pušku M1 Garand nebo samopal Thomson. Ale co tam šoupnout dnes?
V tomhle krásném videu jsou vidět Indiany i z první světové války na modelech Power Plus.
Čistě závodní motocykl určený pro závody na hliněném oválu, tzv. flattrack. Proto také schází přední brzda. Krásný, vymazlený, agresivní motocykl. Chtěl bych ho vidět po závodě, třeba na pardubické ploché, kde už se flatty jezdí. Tahle kategorie je v ČR na obrovském vzestupu. Kdo neviděl, vřele doporučuji!
Tohle bych nazval industrial chopper. Mně se tenhle styl matných barev a průmyslových prvků moc líbí. Jen nemusím moc výfukové omotávkové „onuce“. Na tomhle stroji ale nevypadají vůbec špatně. A opět agresivní posez, co člověka nutí tahat za plyn. To by si bohdanečské městapo zase smlslo…
Nejnovější modely i naleštěné veterány s ikonickou indiánskou hlavou na nádrži najdete poslední květnový víkend na Konopáči u Heřmanova Městce. Redneck mejdan by bez nich nebyl kompletní...
Další Army styl. Tady se majitel omezil na matný khaki lak, montáž retro řidítek s hrazdičkou a rádoby army kastlíků. Ale proč ne? I to k individuálnosti stačí.
Kapitán Amerika po indiánsku. Nejvíc old scool chopper. Uzounká „cvička“ vepředu a pořádný válec vzadu . A na tomhle půjde i (v rámci konstrukce) slušně jezdit, protože předek není moc podkopnutý.
Stavba ve stylu bobber, takový předvoj produkční verze Scout Bobber. Ten je dobrý už v základu, což jsem vyzkoušel sám. Tady odlehčený zadek, jednosedlo a opět poněkud sporné „onuce“ na výfuku. Retro styl zdůrazňují balónové pneu s bílými boky. Ty mu sluší.
Černá je dobrá. Lakování podle Fordova motta – můžete mít jakoukoli barvu, pokud si vyberete černou. Mně se to líbí. Očesání zadní části se u Scoutů evidentně ujalo. Tady jsou ještě parádně pod jednosedlo vyvedené výfuky. Ale v dešti bych na tom jet teda nechtěl.
Další flattrack. Ale tentokrát jen jako. Tenhle je vybaven malinkým světlem a přední brzdou, a tak na okruh nesmí. Na silnici ale ano.
Motorkářské motivy samozřejmě v nabídce našeho eshopu DixieGear.cz nemůžou chybět
Červené „hodněretro“. Červený lak, zlaté linky, bílé falcové pneumatiky, dřevěné jednosedlo, stupačky dozadu, řidítka dolů. Velice zdařilý moderní následovník slavných boardtracků - motocyklů pro závody na prkenných oválech. A moderně starý závodní stroj je na světě. No na MotoGP by to nebylo, ale svezení určitě zajímavé. Vítěz soutěže „Project Scout – Build A Legend Custom“.
Scout ala Big Chief. Krásné lakování s linkami, hluboké blatníky, na předním indiánská hlava, široká řidítka, plošinové stupačky, výfuky s rybinou, klaxon nad světlem… Krása spočívá v detailech!
Povedený dragbike Tomahawk na závěr. Přímá konkurence HD Breakout, sice s menším motorem, ale ve výrazně sportovnějším duchu. Moc hezké.
Všechnu uvedené stavby dokazují, že Indian Scout je stroj vhodný k přestavbám všeho druhu a že nabízí nepřeberné množství variací. Výrobce si je individualismu svých zákazníků dobře vědom a tak nabízí obrovské množství homologovaných doplňků, pomocí kterých si může každý upravit stroj podle svého naturelu a vkusu. Nebo mu ho je schopen na přání upravit již prodejce. Nevěříte? Přijďte to omrknout třeba do Pardubic. Není nic horšího, než velkosériová uniformita.
Vyzkoušet některý z modelů motocyklů Indian si můžete v sobotu a neděli 11-12.5.2019 na dalším ročníku Garage Party, kterou pořádá pardubické dealerství, firma Indian 1901 Pardubice s.r.o. Radio Dixie bude samozřejmě u toho, přivezeme i našeho tombolového Cadillaca a nejnovější várku triček DixieGear.