Žralok s hlasem godzilly: Test nového Mustangu GT 2015 s V8 pod kapotou

Žralok s hlasem godzilly: Test nového Mustangu GT 2015 s V8 pod kapotou

Bacha přijíždí ON. A všechno změní. I vás.

Dolů

Novej Stang…. Tak jo, sem s ním… Co na něm kucí od Ford Motor Company můžou ještě vokázat… Tak přesně tohle byla otázka, kterou jsem si kladl po cestě do Pardubic, když mne Márty nahnal na testovací jízdu.

Původní představy šly rychle do háje

Mustang pro mne jako ortodoxního amerikanistu byl vždy dobrá kára. Tedy pokud pod kapotou bydlí pořádná V8. Proto jsem mu i vždy rád odpustil ty neduhy typického americky fordího interiéru srovnatelného v evropských poměrech tak nejspíš s volítaným mondeem z minulého století.

Moje představa o novém modelu Mustangu byla zhruba následující:  Jasně, kucí to trochu učesali, malinko poladili typicky americkej podvozek, někam vecpali leddiodový světýlka a tradááá! Tady ho máte, no tak kupujte. No tak právě tahle představa vzala poměrně rychle za své.

V tuhle chvíli mi bylo jasný, že je něco jinak než jsem si cestou do Pardubic myslel.

Před pardubickým autosalónem firmy AUTO IN už na mě čekal. ON. Čuměl na mne tou svojí žraločí držkou a jen tak ledabyle mžoural bixenonem. No a já zase čuměl na něj. Jako chleba z tašky.

Stará dobrá škola a ty správný lajny

První pohled. Dobrý, prostě dobrý, žádný pubertální výstřelky. Žádný designový šílenosti. Prostě stará dobrá škola a ty správný lajny. Ten první pohled mluví za vše. Je to vlastně tak, jako kdyby to bylo starý auto, který prostě Ford dělá dodnes. A stejný. Nevíte co tím myslím, co? 

Do designu novýho Stanga jsem se zamiloval. Ta špetka 21.století vůbec nevadí, naopak!

Designové křivky stangů mne přijdou tak nadčasové, že drobné doladění, jako jsou ledkové lampy a xenonový světla vpředu, ho příjemně osvěží, ale jinak je stále mlád. Jen mi bleskne hlavou, že kdyby tuhle vlastnost měly naše ženský, bylo by to super… No nemají, ale na závadu to není. S tímhle stangem totiž nějakou kůži, co nechodí o berlích, jistě bez problému polovíte.

Tohle všechno za jedničku a fous? Cože???

Koukám do prospektu a čtu technický data. Pětilitr 421 koní, krouťák 524 NM, šestistupňovej automat, pádla pod volantem, elektrické servo EPAS, hliníková víceprvková náprava, samosvornej diferák, kožený vyhřívaný a ventilovaný recara,  osmipalcová TFT navi a hlasovým ovládáním, couvací kamera, vstup a start bez klíčku, automaticky stmívané zrcátko…

DOST! Nezajímá mě to. Teď chci slyšet cenu! Přes výlohu autosalonu koukám ven a tak si říkám, že dalším prémiovkám v tomhle segmentu teď právě začíná pěkný peklo. A je to o to víc tutový, když se podívám na cenovku.
Tohle všechno a hromadu dalších vychytávek můžete mít za jedničku a nějaký drobný. V podstatě mne už nic dalšího nezajímá. Musím to vosedlat a uvidíme.

A rychle ven, na silnici.

Mohlo by se vám také líbit

Veterán, ALE novej

Žlutá držka stojí venku a její pohled jasně říká, že ON je tu dneska pánem. Sedám dovnitř a tím padaj moje pochyby o typicky fordím interiéru americkýho mustanga. Opravdu dobrý, tady se nešetřilo, měkčený plasty i tam, kde byste je nečekali, všechno dobře spasovaný, sedačky Recaro čalouněný Salerno kůží a krásně stehovaný. Všechno sedí, ladí a vše je jako ve zlatých šedesátých, kdy vlastně tuhle káru nakreslili. Veterán, ALE novej. ON je fakt povedenej. 

Že to uvnitř tý žlutý potvory bude vypadat takhle, tak to jsem taky nečekal.

O to víc se těším, jak pojede.  Módní výstřelky jako je tlačítkový start nemusím, ale tady je knofl povedenej a sedí tu jak doma. Po jeho stisknutí se probudí někde v dálce bouřka. Vrní a vrní potichu, kára sebou nijak nešije, jen ve věnci volantu cítíte to mravenčení. Jo, bouřka je daleko, ale dá se přivolat. No nic, tak pojď, pojedeme.

Závislost vznikne během chvilky

Vymotám se z města a uteču závistným pohledům a padlým bradám. Že by ta žlutá byla tak řvavá? Ne, tím to nebude, tahle kára, i když bude jakákoliv, má prostě nepřehlédnutelné křivky a na tu tlamu, na tu tlamu prostě nezapomenete.

Vyfotit tohle auto uprostřed pěší zóny ve 4 odpoledne byl docela problém. Jeden fotí, druhej odhání lidi a ve volných chvílích ukecává městskou policii. Mustang vyhlíží docela nasupeně.

Zcela nový podvozek je opravdu pecka, kára co vypadá jako stará amerika, se vodí jako nový evropský sportovní kupé, takže se dá jezdit kudla a případné závodníky tak můžete fáákt potrápit. Elektronické servo je opravdu přesné a není potřeba auto stále opravovat, kára se fáákt vodí perfektně a během chvilky jí posílám do zatáček, jako kdybych jí řídil roky. ON je návykovej. Fáákt.

Na kočičích hlavách vypadá Stang, jako by se taky necejtil moc spokojeně. Že by zas chtěl pořádně prošlápnout plyn?

Bouřka s hlasem godzilly

Převodovka řadí dobře a vynikající jsou pádla. Baví mě. Když mu šlápnu pěkně na krk a držím si ho pěkně na pádlu, krásně huláká. Jo, bouřka je tady. S každým přeřazením je silnější a silnější. Ten zvuk se vážně povedl. Není třeba ladit výfuk, zbytečnost. Sériová podoba se vyvedla moc pěkně. Budete ho chtít poslouchat stále dokola a dokola. 

Ano vážení, tam dole ty dva laufy, z těch ta bouřka leze. V uličkách pardubickýho starýho města obzvláště působivá.

Přijíždím k přechodu a stojí tam rodinka… Pádluju dolů a dolů, brzdím motorem a šlapu na brzdu. Když tam padá dvojka, je to jako když si krkne godzilla, no a do jedničky (to už když skoro stojím a rodinka na přechodu na mě nevěřícně zírá) to zaburácelo tak, že to vypadá, že tenhle stang prostě žere děti. Pouštím je, přecházejí a na tváři mají úsměv. Já taky. ON je prostě vážně dobrej. Každej má rád starý káry, i když jsou nový. 

Zepředu nebo zezadu, ten design prostě funguje, nemůžu si pomoct.

Poprvé v životě nerad vracím testovací káru

ON je prostě fakt navykovej a dobrej. Vlastně je to první testovací kára, kterou jsem nerad vracel a chtěl bych si jí koupit. Je to asi první Mustang z té moderní retro řady, o kterém se dá říct, že je dovedenej k dokonalosti. Nikde nic nevrže, velice povedený a dobře zpracovaný interiér. Jízdní vlastnosti jsou vážně fajn, řízení přesné, podvozek tichý, velice klidný a dostatečně tuhý na daný segment. Brzdy se dají velice slušně dávkovat. 

Prostě Stang dovedený k dokonalosti.  K dokonalosti na denní ježdění. První americká kára, kterou si koupíte u českého zastoupení s plnou a opravdovou tovární garancí a servisní podporou s českou serviskou. Co víc si vlastně přát?

Vracím žlutýho žraloka. Nerad. Hlavně nazačít přesvědčovat sám sebe, že takovou věc prostě nutně potřebuju.

Dokonalé americké retro

Tenhle Mustang je hozenou rukavicí. Lepší nikdy nebyl a bojím se, že už nikdy ani nebude. Myslím, že dost zamotá hlavu těm, co si chtějí pořídit sportovní kupé s dospělým motorem a chtějí si to v autě užít. Můžete mít ameriku a jezdit s ní jako s evropským sporťákem. Můžete mít novou káru, co má všechny nezbytnosti moderního sportovního kupé zabalené v dokonalém americkém retru. To retro je tak vymakané, že je to vlastně pořád ta stará dobrá kára, kterou každej kluk zná, každej kluk jí chtěl a měl jí doma na plakátu. Mustang. Já říkám dobrý, fáákt dobrý.

Když už jsme lítali po Pardubicích (no, taky dost často spíš stáli v zácpách), tak jsme nemohli vynechat Perštýnský náměstí. Bejt teplejc, tak ty koťátka odhrabujem lopatou.


Žlutého žraloka můžete mít i na sobě. Limitovanou sérii triček značky DixieGear s motivem nového Mustangu GT 2015 najdete v našem eshopu

Fotografie: Radek "Caddy" Beneš

Za zapůjčení Mustanga děkujeme společnosti AUTO IN Pardubice s.r.o.

Marek Doubrava

Marek Doubrava

Filantrop, vynálezce, zlepšovatel, průmyslník, spisovatel, vynikající sportovec a turista a především nenapravitelný realista. Hlavně vášnivý motorista.

Všechny články autora

Jak se jezdí s klasickým Mustangem?

Jak se jezdí s klasickým Mustangem?

Vojta Dobeš , Původní Ford Mustang je typickou „vstupní amerikou“. Autem, které si zamilujete prostřednictvím filmu či televize a které vás k americkým vozům přiveze. Jak se s ním ale jezdí v opravdovém světě?

Mustang Riders Club: S divokým koněm ve znaku

Mustang Riders Club: S divokým koněm ve znaku

Vojta Dobeš , Kolem Fordu Mustangu se za posledního půl století vytvořil kult, jehož vyznavače najdete po celém světě. Ty české již více než desetiletí sdružuje Mustang Riders Club. Pojďte se s ním seznámit.

Mustang za cenu Fabie aneb 10 amerik, které byste si měli koupit

Mustang za cenu Fabie aneb 10 amerik, které byste si měli koupit

Vojta Dobeš , Splnit si svůj sen o americkém autě nebylo snad nikdy jednodušší než dnes. Vybrali jsme 10 aut, která si můžete dovolit i vy.