„Osedlej bobra!“ aneb Unikátní porovnání trojice Scoutů od Indianu

„Osedlej bobra!“ aneb Unikátní porovnání trojice Scoutů od Indianu

Indian Scout Bobber hýbe motocyklovým světem. Jako první v ČR jsme měli možnost tuhle žhavou novinku porovnat s ostatními Scouty.

Dolů

Nový Bobber od Indianu je motocykl, který sbírá nejrůznější ocenění a vítezství v anketách jako na běžícím páse. Není se proto čemu divit, že na tenhle jednostopý ekvivalent novodobého muscle caru stojí motorističtí novináři fronty a jeho testy najdete i tam, kde byste je tak úplně nečekali.

Jelikož u nás dole na Jihu rádi děláme věci po svým a trochu jinak než ostatní, využili jsme výborných vztahů s našimi kamarády, prodejci této nedávno reinkarnované tradiční americké značky, a v showroomu společnosti Indian 1901 Pardubice nás očekávali všichni tři zástupci modelové řady Indian Scout

Trojice nových Scoutů je "ready to ride" a Petr Brábník přemýšlí, kterého osedlá dřív

Entry model Scout Sixty, „obyčejný“ Scout bez přívlastků a samozřejmě s napětím očekávaná novinka, motocykl roku 2018 – Scout Bobber. Unikátní porovnání téhle trojice springfieldského železa si vzal na starost náš redakční motocyklový expert Petr Brábník a o doplnění jeho postřehů jsme poprosili Petra Lišku Jr. z pardubického dealerství Indian

Při pohledu zprava vyniknou designové rozdíly mezi klasickým Scoutem a novým Bobberem

Scout Sixty – Hodný kocourek trhá hlavy

Takže jako první dostal šanci Scout Sixty. Nejde o žádnou šestistovku, jak by se z názvu mohlo zdát, ale protože se jedná o motocykl made in USA, jde o 60 kubických inčů, tedy o objemovou jednotku kluků a holek za velkou louží. Takže zpátky k nám, objem je 999 ccm a výkon 74 PS. Zdůrazňuji to proto, že ostatní Scouti jsou trochu větší chlapáci s objemem 1133 ccm a 94 PS. 

Sixty přišel na svět jako hodný kocour pro méně zkušené jezdce a křehké motorkářky. Což ochotně beze zbytku plní. Vše funguje přesně a dle očekávání. Nelze očekávat trhání asfaltu, ale na překročení rychlosti to stačí, jak se ukázalo hned po pár kilometrech, kdy jsem byl přepaden Městapem. Když jsme vyřešili můj příspěvek do obecní kasy, mohl jsem pokračovat.


Scout Sixty v popředí přišel na řadu jako první, Bobber za ním na svou show zatím čeká...

Testovaný „kocour“ byl opatřen plexištítem a padacími rámy. Tyhle dva doplňky evidentně nejsou konstruované na jezdce mé výšky (190 cm). Plexi je nízké a při svižnější jízdě se mi proud vzduchu s pylem z Burešovy řepky snažil utrhnout hlavu. Druhou „protivnost“ jsem měl s řazením. Mezera mezi padákem a řadičkou je malá a při řazení nahoru jsem tam musel špičku nohy vyloženě prostrkovat. Tento problém by zřejmě šel vyřešit přenastavením řadičky.  Ještě mě otravovala chybějící šestka. Motor má potenciál a tak jsem měl intuitivně potřebu řadit výš a ono už nebylo co. 

Ideální kombinace :-)

Celkově dobrý motocykl, na mě až trochu nudný. 

"No jo, to se ani nedivím, že ti Sixty až tak úplně nesednul", směje se mi Petr Liška z pardubického dealerství Indianu. "Ty prostě nejseš ta pravá cílovka. Postavou, věkem ani zkušenostma. Tohle je motocykl pro mladý kluky, je za lepší peníze než standartní Indian Scout a hlavně mu můžeme stáhnout výkon na 35 KW, takže na něj může skočit každej, kdo má osmnáct a A2 řidičák. No a až přijde ten pravej čas, tak ten výkon zase vrátíme zpátky. No problem."

 Takže taková motorka za maturitu, dodal bych. No, nakonec proč ne?

Scout Bobber – Stylový hlodavec pro radost

Po Sixtym jsem přesedlal na letošní designovou novinku, Bobbera. Úplně nevím, proč dostal Scout zrovna tenhle název, protože má představa bobbera je se springer vidlí a sedlem na pérech, ale budiž. 

Tak kterého? Za nás vítězí Bobber neověšený doplňky a stříbrná barva mu v reálu sluší mnohem víc. Ale to je prudce individuální dojem samozřejmě...

Díky jinému tvaru řidítek a sedla je posez, ale i pocit na motocyklu zcela jiný. Poloha mírně dopředu (jak řekl jeden nemístný komentář – poloha hrocha při sexu) dává jízdě agresivnější a dravější feeling.  Rozdíl v objemu a výkonu je fakt znát.  Testovaný motocykl byl „jednosedlo“ s doplňkovými brašničkami. Velikostně jsou určené na plavky, doklady a svačinu. Rozhodně se do nich nesbalíte na cestu kolem světa. 

Na 190cm vysokýho chlapa jsou tyhle skautíci fakt trošku kolobrndy

On na nic takového není koncepčně určen ani celý motocykl. Je to moderní stylovka  na kratší výlety kolem komína. Bobber se příjemně vodí po městě, raduje se v zatáčkách, když ho člověk „tahá na motor“. Ovšem dlouhé přesuny ve větší rychlosti mu vyloženě nesvědčí. Ne že by na to motocykl neměl, ale při posezu v mírném předklonu tělo vlastně dělá kapsu a o aerodynamice nemůže být žádná řeč. Prostě jsem měl pocit, že by mě po 100 kilometrech po dálnici bolel celý člověk. Jinak jsem si Bobbera vcelku užil. 

No a tady je to rázem o něčem jiném. Proporce i posaz jsou ok, stačí ubrat pár čísel na pilotovi

Je to stroj pro každodenní radost. Jen velká škoda že kvůli euronesmyslům nevydává (stejně jako Sixty) z výfuku téměř žádné zvuky. A co na to prodejce?

Originální brašničky příliš prostoru neposkytují, ale to ani není cílem hry. Na víkendovou projížďku pro radost toho příliš potřeba není.

Petr Liška ale jen kroutí hlavou. "Ke zvuku Bobbera i Sixtyho ti v tuhle chvíli neřeknu ani slovo. Nejdřív se projeď na támhletom krémovo-zeleným krasavci a pak si o tom popovídáme. Ale ještě zpátky k panu Bobrovi. Jeden z kámošů to po předváděcí jízdě vystihnul podle mě naprosto přesně. Když chce bejt ženská stylová, tak si koupí kabelku od Gucciho. Chlap si pořídí Bobbera a má styl a ještě 100 koní k tomu. Je to café-racer a zároveň Indian. Vůbec se nedivím, že po týhle mašině je taková poptávka." 

Scout – Tady jsme doma

Na závěr jsem si nechal „normálního“ Scouta. Neoficiálně mu kluci a holky od Indianů říkají "1133". Pozorní čtenáři samozřejmě vědí proč... Oku lahodící zelená s krémovou, dostatek chromu a kožená sedla a doplňky. Ale opravdové potěšení mi udělaly doplňkové výfuky. Jakmile se motor probral k životu, dal o sobě vědět krásným, příjemným, hlubokým zvukem, jaký by pořádná amerika měla vydávat.  A když jsem sednul na pohodlné sedlo a řidítka mi přesně padla do ruky, věděl jsem, že tady budu „jako doma“. 

Stačí jiná řidítka a sedlo a jste doma

O tomhle to je, vážení...

Tuhle vyjížďku jsem si opravdu užil. Motor stejný jako u Bobbera, ochotný s dostatkem výkonu, ale díky výfukům s úplně jiným prožitkem. Je až neuvěřitelné, kolik radosti člověku udělá přiměřené množství hluku. Posez je proti  Bobberu  při svižné jízdě mnohem pohodlnější, za což mohou především delší a jinak tvarovaná řidítka. 

Pokud by se na tohohle Scouta pověsily doplňkové a stylové kožené brašny, umím si přestavit i delší cestování bez větší únavy a hlavně se spolujezdkyní, protože je zde na místě spolujezdce nejen dostatek místa, ale pohodlná opěrka.  Takže pro mě to bylo „nejlepší na konec“. 

"No a tady vidíš, nebo spíš slyšíš rozdíl mezi výfukama z fabriky a z originálního, samozřejmě homologovanýho, indiánskýho příslušenství", objasňuje důvod nádherného scoutího soundu Petr Jiška Jr. z firmy Indian 1901 Pardubice. "Tyhle laufy a řadu dalších s podobným, pokaždý ale trochu jinak naladěným zvukem, si můžeš namontovat i na Bobbera nebo Sixtyho, záleží jen na tobě, co si u nás vybereš. Dneska to bohužel tak je. Žádnej novej motocykl už kvůli úředníkům prostě nesmí bejt pořádně slyšet. No, hlavně, že to umíme vyřešit."

Ne, že by mě to nějak překvapilo. Další eurodiktát. Ale proč si kazit tak nádherné odpoledne. Škoda, že nemáme čas vytáhnout ze skladu některé z těch doplňkových výfuků a namontovat je na Bobbera. Hned bych se s nimi jel aspoň na kousek projet...

Pocitologie na závěr

Abych to vše shrnul. Předchozí řádky si nečiní žádné ambice být odborným hodnocením. S ohledem na časové možnosti a množství najetých kilometrů ani být nemohou. Je to prostá „pocitologie“ z příjemného odpoledne s Indiany Scout. Upřímně: tyhle stroje nejsou zcela má krevní skupina. Což je dáno i mou výškou a láskou ke „starým verkům“.

Ale technicky i designově jsou to jedinečné a zajímavé stroje. Rozhodně žádná tuctovka, a pozornost vzbudí všude, kde se objeví. O novém Bobberu to platí asi nejvíc. Nakonec proto taky vznikl. Pokud jste se do některého z nich zakoukali, přijďte si ho sami vyzkoušet k zastoupení značky Indian v Pardubicích, kterým tímto velmi děkuji za zapůjčení. A udělejte si vlastní názor. A když si hned napoprvé neodvezete toho svého Indiána, třeba si pořídíte alespoň nějaký stylový doplněk či oblečení s tímto logem. 

Jedinečnou příležitost osedlat nového Bobbera a spoustu dalších modelů legendární americké značky Indian budete mít už za pár dnů na populární Garage Party, která se koná o víkendu 12-13.května 2018 v areálu dealerství společnosti Indian 1901 Pardubice v areálu „Pod komínem“ . Více informací najdete na facebooku ZDE a kromě muziky Rádia Dixie tam najdete i náš malý stánek s nabídkou nejnovějších triček, které do společnosti poctivého amerického železa padnou slovy klasika „jak prdel na hrnec“. A nebojte se, není to žádná striktně indiánská party, rádi vás uvidíme, i když přijedete na hádéčku nebo třeba na starý třiapůle…

Fotografie: Jaromír Zajda Zajíček

Petr Brábník

Petr Brábník

Jsem patriot, nacionalista a rebel. Mám rád motocykly s karburátorama, holky bez silikonu, pivo s pěnou a muziku naživo.

Všechny články autora

Italové v Kalifornii: Motocykly Moto Guzzi ve službách americké policie

Italové v Kalifornii: Motocykly Moto Guzzi ve službách americké policie

Petr Brábník , Italský orel, který je součástí loga výrobce motocyklů Moto Guzzi, roztáhl svá křídla v boji proti zločincům ve službách kalifornské policie.

Neboj se, Harley-Davidsone, nový Indian Scout ti zákazníky nepřebere

Neboj se, Harley-Davidsone, nový Indian Scout ti zákazníky nepřebere

Petr Brábník , Indian nebo Harley? Souboj vodníků – Scout proti Night Rodu a jedna Dyna Street Bob navrch.

Nova versus Evo aneb Harley-Davidson na křižovatce dějin

Nova versus Evo aneb Harley-Davidson na křižovatce dějin

Vojta Dobeš , Motocykly Harley-Davidson a jejich motory V-Twin jsou dnes symbolem americké tradice a dědictví. Moc ale nechybělo a dnešní Harleye mohly vypadat úplně jinak...