Zlí jazykové tvrdí, že koncern FCA je hliněný panák stojící na drolících se nohou – a snahy Sergia Marchionneho najít za každou cenu někoho, kdo s ním skočí do postele do fúze, také zrovna nevypovídají o vynikajícím zdraví italsko-amerického koncernu. Pokud je však pravda to, co nyní uniklo na Facebook o nových modelech, představených na dealerské konferenci v Las Vegas, ale ještě rozhodně nechtějí házet flintu do žita. Informace jsou z nepotvrzeného zdroje, ale odpovídají tomu, co se o nových produktech FCA říkalo už nějaký ten pátek. Takže je slušná šance, že budou pravdivé. Na co se tedy můžeme těšit, nebo v to alespoň doufat? Začněme od toho, co je téměř jisté…
Jeep Grand Wagoneer
O tom, že Jeep chystá nové velké SUV se už dlouho mluví jako o hotové věci a odhalení na dealerské konferenci se dokonce předem očekávalo. Grand Wagoneer by se měl zařadit na vrchol hierarchie značky, nad stávající Cherokee, a stát se tak kokurencí k prémiovým SUV jako je Land Rover Discovery nebo Mercedes GL. Můžeme očekávat podobné motory jako u Grand Cherokee, jen o něco horší terénní schopnosti, více luxusu a tři řady sedadel. Název odkazuje na klasický Jeep Wagoneer, který byl od 60. do 90. let oblíbeným vozem mezi americkými vyššími vrstvami a průkopníkem třídy luxusních SUV.
Jeep Wrangler
Opět nic, co bychom nečekali. Stávající Wrangler generace JK už stárne a jeho náhrada je na čase. Nemělo by jít o facelift současného modelu, ale o zcela nové auto, i když samozřejmě na pohled bude opět podobný svým předchůdcům – stejně jako současné JK, které bylo v roce 2007 po dlouhé době zcela novým Wranglerem.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk
Charger a Challenger Hellcat jsou opravdu působivé vozy a získaly si spoustu publicity, ale dnešní svět chce rychlá SUV. A řešením je Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Což není nic jiného než i u nás dobře známý Grand Cherokee, doplněný o přeplňovanou V8 z Hellcatu. A díky čtyřkolce má údajně dosáhnout zrychlení z nuly na stovku pod 3s…
Dodge Dart R/T a GLH
Další model, který není žádným velkým překvapením. Od chvíle, kdy byl představen nový Dodge Dart, postavený na platformě Alfy Romeo Giulietta a poháněný vesměs čtyřválcovými turbomotory, se dalo očekávat, že přijde i jeho výkonnější varianta s přeplňovaným motorem, po vzoru předchozího Caliberu SRT-4 a ještě staršího Neonu SRT-4. V dnešním schématu označování modelů Dodge není žádným překvapením ani tradiční označení R/T. Co nás však velmi baví, to je šance na to, že by se ještě silnější verze jmenovala GLH a navázala tak na legendární “splašenou krabičku” Dodge Omni GLH, kterou postavil Carol Shelby v 80. letech. U značky, která postavila Challenger Hellcat, by to ani nebylo nic překvapivého. A proč se nám to tolik líbí? Protože GLH znamená “Goes Like Hell” (Jede jako z pekla). Snad se tedy reinkarnace dočká i ještě rychlejší GLHS (Goes Like Hell Some more).
Dodge Durango SRT-8
Velké SUV od Dodge má skončit a ustoupit velkému SUV od Chrysleru a novému Jeepu Grand Wagoneer, ale ještě předtím dostane pořádnou porci výkonu. Namísto dnes dodávané V6 a V8 5.7 Hemi prý dostanete téměř pětisetkoňovou 6.4 Hemi. A spolu s ní samozřejmě i křiklavé barvy, hřmotný zvuk, spoilery a podobné “drobnosti”.
Dodge Challenger T/A a ADR
Současný retro Challenger se ke konci svého modelového cyklu stal opravdu výborným autem, a Dodge se jeho prodeje očividně snaží podpořit co největším počtem speciálních modelů. Co se týče brutální síly, je jen těžko možné překonat bestiální Hellcat, ale Dodge se chce přesto pokusit. Konečným slovem, pokud jde o rychlost v přímce, má být speciální edice American Drag Racer. Není úplně jasné, jestli má jít o silniční auto nebo závodní speciál pro sprinty, ale prý jde o monstrum s vytaženými blatníky, pneumatikami o šířce 315 mm a výkonem téměř 1 000 koní.
Zcela opačným směrem má zamířit Challenger T/A, reinkarnace homologačního speciálu pro okruhové závody ze začátku 70. let. Původní T/A byl nejbláznivější Challenger své doby, s divokými pruhy, výfuky po stranách, spoilerem a černou kapotou. A samozřejmě také točivým small blockem o objemu 340 kubických palců. Novinka má mít divoké pruhy, spoiler, dost možná výfuky po stranách a menší Hemi o objemu 340 kubických palců (5,6 litru). Mělo by jít o okruhově zaměřené auto, stylově podobné Mustangu Boss 302.
Dodge Charger
Stávající platforma LX, která má svoje kořeny v Mercedesech ze začátku tohoto století a ještě starším Chrysleru LHS, už pomalu dosluhuje. Je tedy jasné, že aktuální generace Chargeru a Challengeru jsou její labutí písní a brzy musí přijít něco úplně nového. Tím “něčím” prý mají být platformy sdílené s italskými značkami – tedy v tomto případě Alfou Romeo a možná i Maserati. Nový Charger je prý štíhlejší, modernější a připomíná koncept z roku 1999. Jen mnohem atraktivnější. V tom případě se opravdu nemůžeme dočkat!
Dodge ‘Cuda
Co ale s náhradou Challengeru? Současná generace mezi svými konkurenty, Mustangem a Camarem, poněkud vyčnívá olbřímími rozměry a zaostává absencí kabrioletu. Situaci by měl řešit nový Dodge ‘Cuda, který je údajně oproti Challengeru zmenšený zhruba na 7/8 a zachovává si výrazný retro design, odkazující na nestárnoucí Plymouth ‘Cuda z lez 1970-1974. A na dealerské konferenci se údajně objevil jako kabriolet!
Podle našeho zdroje informací prý ‘Cuda nemá nahradit Challenger, nicméně my variantu, že by Dodge vyráběl dvě rychlá kupé, považujeme za dosti nepravděpodobnou a očekáváme, že ‘Cuda se stane náhradou za Challenger a novým konurentem Mustangu.
Tak co, začínáte také toužit po tom, aby český importér Fiatů, Jeepů a Alfy Romeo začal dovážet také nějaké ty Dodge? My tedy rozhodně ano!