V květnovém Country servisu si představíme dráhu Pam Tillis, jedné z nejúspěšnějších zpěvaček 90. let, která urazila dlouhou cestu, než se vymanila ze stínu svého slavného otce Mela Tillise. Nejprve nás ale čeká přehled novinek ze zámořské country scény.
Country zprávy - květen 2020
Mark Chesnutt, jeden z největších hitmakerů 90.let, se po několika letech vrací s novou muzikou a v srpnu vydá nový maxisingl Numbers On The Jukebox. Zatím z něj zveřejnil první singl s vtipným názvem I Found Another You (And She Hates Me Too).
Mark Chesnutt
Na konci dubna ve věku 80 let zemřel Harold Reid, basový zpěvák a komická figura legendárních The Statler Brothers. Ti byli dlouhá léta nejúspěšnější country kapelou, dokud je roku 1980 nesesadila z trůnu Alabama. Jejich nejslavněšjí pecka Flowers On The Wall se znovu proslavila 30 let po svém vzniku ve filmu Pulp Fiction. The Statler Brothers svou kariéru ukončili rozlučkovým turné roku 2002.
Loretta Lynn ve svých 88 letech vydala nový knižní memoár Me And Patsy Kickin‘ Up Dust: My Friendship, ve kterém popisuje své dávné přátelství s Patsy Cline, která tragicky zahynula při leteckém neštěstí roku 1963. U příležitosti vydání knihy Loretta také poprvé v životě nazpívala píseň I Fall To Pieces.
Loretta Lynn
Clint Black vydává 19. června zbrusu nové album Out Of Sane. Představí na něm 11 nových nahrávek a jako bonus potom cover verzi písně Everybody’s Talkin‘ z filmu Půlnoční kovboj, kterou už nás v české verzi pod stejným názvem proslavil Tomáš Linka. Black zároveň vydal první singl, kterým je patriotický song America (Still In Love With You).
Ashley Campbell, 33-letá dcera Glena Campbella, připravuje na letošní rok své druhé sólové album, ale mezitím se ještě pustila do vedlejšího projektu. Její slavný otec začátkem 60. let začínal v Kalifornii jako studiový muzikant a několik měsíců byl členem Beach Boys, než se rozhodl vydat na sólovou dráhu. Ashley tuto téměř zapomenutou kapitolu Campbellova života připomíná natočením své vlastní ambiciózní verze Good Vibrations.
Ashley Campbell
První deska Hot Country Knights je konečně tu! Debutový projekt The K Is Silent svérázné partičky kolem Dierkse Bentleyho vyšel 1. května. Svými neuvěřitelnými texty parodují 90. léta a po muzikantské stránce paradoxně nabízejí tu nejlepší současnou muziku. Spolu s vydáním desky byl zveřejněn videoklip k tomu "nejvíc sexy duetu všech dob" You Make It Hard, na kterém si s „Dougem Douglassonem“ zazpívala devadesátková hvězda Terri Clark.
Pokud byste to náhodou nevěděli, tak Radio Dixie i speciál Country servis Petra Mečíře existují jen díky tomu, že si kupujete náš merch. Podpořit nás můžete tím, že si něco vyberete ve vidláckém eshopu DixieGear.cz. Díky a Stay tuned!
Pam Tillis: Pokračovatelka rodinné tradice
Pam Tillis se narodila roku 1957 do rodiny country zpěváka a hvězdy Grand Ole Opry Mela Tillise. Vyrůstala v Nashvillu a svůj pěvecký debut na podiu Opry si odbyla už ve svých osmi letech. Postupně sledovala vzestup svého otce, jehož kariéra nabrala raketové obrátky, když Kenny Rogers natočil jeho píseň Ruby Don't Take Your Love To Town. Naučila se hrát na piano a kytaru a začala vystupovat na veřejnosti.
V jejích 16 letech se však vše změnilo. Jednoho večera jela s kamarády z oslavy v bujaré náladě a jejich auto vrazilo do stromu. Při vážné nehodě zcela přišla o svůj obličej, v dalších pěti letech musela postoupit řadu plastických operací a chirurgové ji vymodelovali zcela novou tvář. Když se uzdravila, nastoupila na univerzitu, ale po necelých dvou semestrech usoudila, že už všechno ví, tak se na školu vykašlala a jako správný rebelující teenager se rozhodla prorazit na vlastní pěst daleko od rodiny. Sbalila si svých pár švestek a odjela do Kalifornie, kde se pokoušela hrát jazz a rock. O rok později už byla zase poslušně zpátky v Nashvillu, kde získala nahrávací smlouvu s Warner Brothers a začala vydávat popově orientované nahrávky.
Kdo by řekl, že tato tuctová popová hvězdička z MTV bude o 10 let později jednou z nejúspěšnějších country zpěvaček...
O rok později vyšlo její debutové album, ze kterého se však ani jedna píseň neprosadila, stejně jako i následující singly v dalších letech. Frustrovaná Pam po devíti neúspěšných singlech za sebou od Warnerů odešla a začala textovat pro jedno vydavatelství v Nashvillu. Postupně se začala žánrově přeorientovávat a čím dál častěji se prezentovala jako country zpěvačka. Měla podobně těžkou roli jako před ní Hank Williams Jr. Jako potomci velmi slavných otců měli na jednu stranu díky svému jménu všude dveře otevřené, ale zároveň jejich jméno bylo i prokletím velmi ztěžujícím vystoupení ze stínu slavných rodičů.
Pam roku 1986 natočila duet s Michaelem Martinem Murpheym na jeho slavné album Tonight We Ride (z této desky pochází i Murpheyho legendární Fiddlin' Man, který má aspoň tři různé české verze). Na konci roku 1989 získala Pam smlouvu s novou společností Arista a následujícího roku konečně zabodovala se svým prvním country hitem Don't Tell Me What To Do.
Následujícího roku vyšlo její první countryové album Put Yourself In My Place, ze kterého vzešlo několik dalších hitů včetně úspěšné pecky Maybe It Was Memphis a alba se prodalo přes půl milionu. Roku 1992 George Jones natáčel píseň I Don't Need Your Rockin' Chair, na kterou si pozval desítku největších hvězd té doby včetně Alana Jacksona, Gartha Brookse, Vince Gilla, Travise Tritta a Joea Diffieho. Ze zpěvaček si vybral pouze Patty Loveless a Pam Tillis, což tehdy bylo jasným signálem, k jakým lidem je upírána pozornost ohledně budoucnosti country music. Tento song se stal hudební událostí roku a Pam za něj dostala svou první trofej na CMA Awards.
V závěru roku 1992 pak vyšla její nová deska Homeward Looking Angel, na které zabodovala s hity Shake The Sugar Tree a Let That Pony Run. Také se tu objevila taneční line-dancová pecka Cleopatra Queen Of Denial, jejíž vtip spočívá ve slovní hříčce. Text totiž pojednává o „Královně v odmítání frajerů“, ale jelikož „Denial“ zní stejně jako „The Nile“, může to být i „Kleopatra, královna Nilu“. K songu byl natočený bombastický klip inspirovaný starověkým Egyptem a jen řekněte sami - viděli jste snad někdy hudební video, kde sólo na elektrickou kytaru hraje mumie?
Desky Homeward Looking Angel se prodalo přes milion, čímž si vysloužila platinovou certifikaci a stejně úspěšná byla i následujcí kolekce Sweetheart's Dance. Pam si na ní připsala svůj první #1 hit s písní Mi Vida Loca. Jako následující singl vybrala další countryovou pecku I Was Blown Away, kde zpívala, jak je unešena novým chlápkem, kterého zrovna potkala. V dubnu 1995 se skladba probojovala do Top 20, jenže pak došlo k bombovému útoku v Oklahoma City a Pam pak začaly chodit dopisy od rodin obětí upozorňující na nepatřičnost její písně v rádiích, jelikož její název I Was Blown Away najednou nabral jiný význam. Pam se tedy nadějného hitu musela vzdát, nechala ho z éteru stáhnout a jako další singl vydala píseň In Between Dances.
Roku 1994 byla Pam Tillis na vrcholu své dráhy a na předávání cen CMA Awards byla vyhlášena nejlepší zpěvačkou roku. Následujícího roku vydala další parádní album All Of This Love, které přineslo hity jako Deep Down nebo The River And The Highway. Skladba Betty’s Got A Bass Boat měla skvělý ohlas v honkytonkových tančírnách a v doprovodném videoklipu si Pam tak trochu vystřelila ze svého kolegy ze stáje Arista – Alana Jacksona – a do svého klipu jako lehkou parodii propašovala několik záběrů z Jacksonova ikonického videa k písni Chattahoochee.
Všimnete si Alana Jacksona, který do tohoto videa nepatří?
Pam Tills měla velké štěstí na přísun skvělých písní, protože po většinu 90. let byla provdaná za vynikajícího textaře Boba DiPiera, který tehdy psal hity celé tehdejší elitě, a Pam tak měla přístup k prvotřídnímu materiálu z první ruky. Roku 1997 vyšlo výběrové album Greatest Hits, na kterém se objevily dvě novinky a obě se proměnily v hity. Svojí úspěšnou komerční dráhu pak završila vymazlenou deskou Every Time o rok později.
O další tři roky později vydala album Thunder & Roses, na kterém byly spíš pomalejší balady a ani jedna z písní nijak výrazněji neprorazila. Album prakticky zapadlo a Pam následně přišla o svoji smlouvu se společností Arista. Nový domov pak našla u stáje Sony, pro které v roce 2002 vydala album It’s All Relative: Tillis Sings Tillis, na které natočila písně svého otce. Jelikož mezitím dosáhla věku, ve kterém už podle neúprosných pravidel showbyznysu nebyla pro komerční labely zajímavá, založila roku 2007 založila vlastní nezávislý label, na kterém vydala vymazlené album Rhinestoned. Ačkoliv nešlo komerční projekt, nabídla na něm tu nejlepší muziku za posledních deset let.
Pam Tillis také občas koketovala s příležitostným herectvím v epizodních rolí nejrůznějších seriálů. Od roku 2013 se začala objevovat v úspěšném seriálu Nashville, kde hrála samu sebe a celkem si zde zahrála v sedmi dílech.
Ohledně dalších hudebních projektů pak spojila síly s Lorrie Morgan, další zpěvačkou, která už měla svoji největší slávu za sebou, a utvořily duo Grits And Glamour. Společně začaly koncertovat a natočily i zajímavou společnou desku Dos Divas, na kterou navázaly o čtyři roky později albem Come See Me And Come Lonely, kde nabídly starší countryové cover verze ve vlastním aranžmá.
Pam & Lorrie neboli Grits And Glamour
Pam se svým otcem Melem
Pam Tillis je od roku 2000 členkou Grand Ole Opry, kde často vystupovala společně se svým otcem Melem. Když se mu pak začalo zhoršovat zdraví, poslední dva roky jeho života se o něho starala až do jeho smrti v listopadu 2017. Kromě toho také koncertuje společně se svými kolegyněmi z řad dalších slavných zpěvaček z 90. let. Nejenže spolu hrají společné show „Chicks With Hits“, ale také spolu tráví čas jako kamarádky a vyráží na dámské jízdy.
Terri Clark, Pam Tillis a Suzy Bogguss. No, koťátka už to nějakej pátek nejsou, ale furt dobrý, ne?
Na letošní rok si Pam připravila svůj comeback, na konci února představila titulní skladbu nového projektu Looking For A Feeling a na konci dubna pak vydala celé album – svoji první sólovku po 13 letech. Najdeme zde deset nových nahrávek a pak starší věc Demolition Angel, kterou Pam „zrecyklovala“ ze svého staršího alba a natočila v novém aranžmá. Celkově se jí povedlo vytvořit zajímavě vyvážené album a už jen pohled na artový obal s vyobrazenou rozmazanou Pam pojídající sušenku Oreo dává jasný signál, že nejde o tuctové album soupeřící o pozornost v mainstreamu, ale o silně kreativní a náladovou záležitost od vyzrálé paní zpěvačky.
PLAYLIST:
Mark Chesnutt – I Found Another You (And She Hates Me Too)
The Statler Brothers – Flowers On The Wall
Loretta Lynn – I Fall To Pieces
Clint Black – My Best Thinkin‘
Ashley Campbell – Good Vibrations
Hot Country Knights - Hot Country Knights
Pam Tillis - Maybe It Was Memphis
Pam Tillis – Cleopatra Queen Of Denial
Pam Tillis – When You Walk In The Room
Pam Tillis – Deep Down
Pam Tillis - Come On And Sing (with Mel Tillis)
Pam Tillis - Crazy By Myself
Pam Tillis - I Know What You Did Last Knight (with Lorrie Morgan)
Pam Tillis - Dolly 1969