Rodinné šílenství u Dodge

Rodinné šílenství u Dodge

716 koní slušný člověk prostě potřebuje. Bohužel, někteří z nás se neobejdou bez zbytečností, jako jsou zadní dveře. Naštěstí je tu automobil, který tento ožehavý problém dokáže vyřešit.

Dolů

Když jsem nedávno testoval Ford Mustang Shelby GT500 (o kterém se u nás dočtete zanedlouho), byl nedostatek výkonu asi tím posledním, na co bych si stěžoval. Jsou ale lidé, kterým přijde 670 koní málo. A pro ně Dodge představil Dodge Challenger SRT Hellcat - bestii s kompresorem přeplňovaným osmiválcem o objemu 6,2 litru. Má 716 koní. To už je docela fajn, na takové to každodenní ježdění. Zvláště když uvážíte, že s cenovkou kolem 60 tisíc dolarů (s dovozem k nám něco přes dva miliony korun) bude stát asi třetinu cenu nejbližšího dalšího podobně výkonného auta.

Jenomže co když máte rodinu? Nebo často vozíte kamarády? A nebo jen rádi odkládáte kabát na zadní sedadla? Auto jen s jedním párem dveří dokáže být někdy pořádně nepraktické. Ale 716 koní je prostě nutnost.

Naštěstí v oddělení SRT uvažují podobně jako vy, a tak se rozhodli namontovat přeplňovaný motor Hellcat i pod kapotu fullsize sedanu Dodge Charger. Tím mimo jiné vytvořili nejvýkonnější a nejrychlejší sériový sedan na světě. Udělali tak dlouhý nos na německé automobilky s jejich slabšími, ale za to o mnoho dražšími supersedany.

Jak to vypadá v řeči čísel? Zatímco budou vaše děti spokojeně pochrupovat, můžete uhánět rychlostí 326 km/h. Bude to ale jen krátký spánek, protože plnou nádrž vyprázdníte za 13 minut. A pokud je budete chtít uklidnit, zrychlení z nuly na stovku za 3,7 sekundy by k tomu mělo bohatě stačit.

Cena bude patrně přibližně odpovídat dvoudveřovému bráškovi Challengeru. Na našem trhu si tak budete muset připravit odhadem dva a čtvrt, možná dva a půl milionu korun.

Tak co, ještě vám vadí, že současný Charger není kupé jako jeho předchůdce? A co si myslíte, že na tento krok odpoví konkurence? Vyrobí někdo ještě výkonnější sedan?

Vojta Dobeš

Vojta Dobeš

Automobilový novinář, který o amerických autech nejen píše, ale také s nimi jezdí. S oblibou provokuje svými názory nejen na auta.

Všechny články autora