Otestovali jsme Victory Judge - muscle car na dvou kolech

Otestovali jsme Victory Judge - muscle car na dvou kolech

Victory je na českém trhu nováčkem, ale rozhodně to není žádná stydlivka. Svalnatý model Judge se do boje s konkurencí vrhá opravdu bez okolků.

Dolů

Judge znamená v překladu „soudce“. Nevím, co tento soudce má mezi motocykly rozhodovat, ale já měl před převzetím motocyklu jistý vnitřní rozsudek. Říkal jsem si, že to bude taková "japonská Amerika". Trochu nudný a sterilní motocykl, který by rád konkuroval značce Harley Davidson především tím, že je Made in USA. Jak velký byl v tomto směru můj omyl, to jsem zjistil hned, když jsem zařadil za jedna. Ozvalo se to „správné“ kovové klapnutí, které znám od konkurence . Někomu to možná vadí, ale pro mě je to jednoznačná informace, že je zařazeno do správných ozubených kol vhodných rozměrů a je čas vyrazit.

Proč Judge?
Pokud jste, stejně jako Petr, dumali, proč se tahle strojovna vlastně jmenuje „soudce“, máme pro vás vysvětlení. Z nedostatku vlastních historických modelů se značka Victory při hledání inspirace obrátila mimo motocyklový svět, a „svalnatý“ charakter své novinky podpořila odkazem na legendární muscle car, Pontiac GTO „The Judge“ z roku 1969. Kromě velkého motoru a pořádného kraválu ho připomíná i oranžová barva, a tvar litých kol, inspirovaný dobovými koly Magnum 500.

Victory Judge 

vše je tam, kde má být

I se svou výškou 190 cm jsem snadno našel pohodovou pozici a vše tam, kde bych to hledal. Stupačky, řadička, brzda. Ruce v příjemné výšce na řídítkách, v zrcátkách přehled o dění za mnou. Před sebou tachometr s kontrolkami funkcí motocyklu a malým, přehledným displejem, s ukazatelem zařazené rychlosti a možností přepínat jediným tlačítkem mezi otáčkoměrem, denním počítadlem a celkovým počítadlem.

Vyrazil jsem z města směr Beroun. I když firma uvádí tento motocykl jako sportovní, nic zásadně sportovního jsem na něm neshledal. Jen tu úžasnou akceleraci při odjezdu od semaforů. Ta je při příjemném zabručení z výfuků opravdu parádní. Po nájezdu jsem klapnul ve 120 za šest, motor si ulevil, na tachometru se vyhouplo 130 a frčeli jsme. S ohledem na jezdeckou pozici je příjemná rychlost na dálnici oněch 130–140 km v hodině, takže vás nijak nevzruší ani Passaty s „pupikem“ vepředu, co se vám lepí na zadek a snaží se vás „roztlačit“, jako to zkoušel jeden na mě.

Protože jsem se blížil k totálně černé obloze, po sprše jsem zrovna netoužil a cíl cesty jsem si neurčil, odbočil jsem z dálnice směr Karlštejn. Motocykl se velmi příjemně ovládá i na úzkých a zakroucených silnicích v okolí Berounky. A to jak na suchu, tak na vodě, která spadla během pauzy na oběd.

Victory Judge

pozor na mokru

Na mokru si musíte dát velký pozor na zadní brzdu, která je až příliš jedovatá a společně s podřazením se vám téměř pokaždé „utrhne“ zadní kolo. Takže nejdřív brzdit a pak podřazovat. Společně ne. Opatrně používejte i plynovou rukojeť, protože krouťák 153 Nm na mokru prohrábne zadní kolo raz dva.

Od Berounky jsem vyrazil na focení a natáčení do Roztok a následně okolí Okoře. Cestou sem jsem si opět užil kousek dálnice, městský provoz i menší silnice.

Všude mě Victory provezla příjemně a svižně. Jen otáčky při předpisové padesátce jsou poněkud vyšší a na trojku zase skočí tachometr rovnou na 60. To je ale zřejmě dáno rozdílem mezi rychlostními limity v domovských USA a u nás.

příjemné ovládání, pohodlná jízda

K velmi příjemnému a bezpečnému ovládání motocyklu, především ve městě na kolejových pásech a nejrůznějších nerovnostech,, přispívají přitažlivá 16“ kola obutá do relativně vysokých pneumatik.

Na polepených cestách v okolí Okoře jsem otestoval účinnost pérování. A musím říct, že funguje velmi dobře. Předek nemá tendenci se potápět ani při intenzivním brzdění. Tedy alespoň pokud jedete jako já sólo. Vzhledem k absenci jakéhokoli nastavení pérování si myslím, že při jízdě ve dvou se na limity odpružení dostanete.

Natáčení a focení už tak zábavné jako volné ježdění není. Je to samé popojeď tady, postav to sem a ten průjezd dáme ještě jednou. A přitom si mnohokrát vyzkoušíte manipulaci na úzké silnici nebo malém prostoru. Ta je i přes váhu motocyklu (300 kg) vzhledem k nízké výšce, těžišti a šířce řídítek překvapivě snadná.

Victory Judge

bacha na benzín!

Jedna nepříjemná zkušenost se ale přeci jen dostavila. V závěru natáčení se rozsvítila kontrolka paliva. Řekl jsem si, „Času dost, to aspoň na pětadvacet kilometrů. Dotočíme to a zajedu na kafe k benzince.“ Stačily ale dva rozjezdy, slabých 10 kilometrů, a motor po zhltnutí posledních výparů zdechl. Možná šlo o problém s konkrétním kusem, ale pokud je to běžný jev, bude to znamenat zásadní problém i při hustotě čerpacích stanic v ČR.

Zatímco kolegové vyrazili pro benzín, já měl čas pořádně si "pana soudce" pořádně prolézt. A nalezl jsem pár „drobností“, které bych u motocyklu v této cenové relaci nečekal. První, co člověka při podrobnějším prohlížení praští do očí, je tlakový odlitek krku řízení, do něhož jsou vsazeny a zavařeny kulaté trubky. Tento díl je zřejmě výrobce (hlavním artiklem jsou sněžné skútry Polaris) zvyklý mít překrytý a nikoho ani nenapadlo ho nějak opracovat. Přitom by stačilo otryskání, aby zmizely nepěkné hrany a mapy po odlití.

Poměrně nevychytané je i to, že motocykl je prost jakýchkoli byť i sebemenších úložných prostor. Vyrazíte-li tedy na cestu, musíte si vzít alespoň malé zavazadlo, nebo mít povinnou výbavu nacpanou po kapsách.

Victory Judge

bez batohu to nepůjde

Úložný prostor jsem hledal i v kastlících pod sedlem. Ty jsou na rozdíl od blatníků i nádrže plastové. Úložný prostor jsem nenalezl, za to na mě vykoukla kabeláž a pojistková skříňka na jedné straně a baterie na té druhé. Oba kastlíky jsou uchyceny velmi „lacině“ pomocí kolíčků a gumových průchodek, které se podle mojí zkušenosti časem uvolní. Ztráta je pak jen otázkou času. Zámečky by motocykl jistě příliš neprodražily a jistota že vám někdo nevytahá pojistky nebo neukradne baterii uchycenou na dvou šroubkách stojí za to.

Celkový dojem z motocyklu mám pozitivní. Opravdu skvělý je motor, který táhne od nejnižších otáček bez zaklepání. Převodovka je až na „klapnutí“ 1. a 2. stupně přesná. Ovládání motocyklu je intuitivní a bez záludností.

Verdikt: Skvělý motocykl pro individualisty, kteří se chtějí lišit a za své peníze požadují odpovídající kvalitu.

Victory Judge

  • Motor: Freedom V – Twin (50°)
  • Objem: 1740 ccm, výkon (výrobce neuvádí - cca 60 kW), kroutící moment 153 Nm
  • Převodovka: šestistupňová manuální
  • Kola/pneumatiky: litá 16“ vpředu i  vzadu, Dunlop 491 Elite II 130/90 vpředu, 140/90 vzadu
  • Cena testovaného modelu 393 990,--
  • Za zapůjčení motocyklu děkujeme společnosti MR 43
Petr Brábník

Petr Brábník

Jsem patriot, nacionalista a rebel. Mám rád motocykly s karburátorama, holky bez silikonu, pivo s pěnou a muziku naživo.

Všechny články autora