Jak uvádí společnost HD, je to cesta vstříc mladému a „nově“ začínajícímu zákazníkovi. A tomu tento nový HD skutečně ve všech směrech odpovídá. Motocykl je osazen zcela nově vyvinutým vodou chlazeným vidlicovým dvouválcem Revolution X o objemu 750 ccm a výkonu 53 koní a také kvalitní elektronikou. Výkon je přenášen na zadní 15“ kolo přes šestirychlostní převodovku pomocí řemenu.
Harley Davidson Street se skutečně vyrábí v nově postavené továrně v Indii. Tedy alespoň pokud jde o verzi s objemem motoru 750 a určením pro Evropu. Pro pro trh v USA se vyrábí téměř stejný motocykl, jenže s objemem 500 ccm. Ten sjíždí (zřejmě s ohledem na US patriotismus) z výrobní linky v Kansas City.
Je jisté, že si HD bude i v Indii pečlivě hlídat kvalitu strojů opouštějící brány firmy. Vždyť na přesunutí výroby do Indie už dnes není nic tak mimořádného. Společnost BMW zde svoje GS 650 vyrábí již několik let.
Důvod je jasný – snížení ceny. Bez tohoto počinu by jmenovaný Street těžko mohl stát to, co stojí, tedy přibližně 215 000,- Kč (podle kurzu Eura).
Jedná se tedy o nejlevnější motocykl Harley Davidson na trhu. Další z možností při koupi motocyklu s logem HD je až o téměř 50 000,- dražší evergreen jménem Sportster 883.
Street se jak uvádí prodejce hodí s ohledem na svou nízkou výšku (výška sedla pouhých 709 mm) a délku (2 225 mm) především pro městský provoz a na jízdu na kratší vzdálenost. Pro cestování na delší vzdálenosti to není úplně ono. A odpovídají tomu i zdvihy pérování: 140 mm přední a 89 mm zadní. Pérování je tedy úmyslně poněkud tužší, aby zajišťovalo stabilitu i při vyšších rychlostech. Nevím, co tomu řeknou zadnice na českých tankodromech.
Nejlepší asi bude, když to co nejdřív vyzkoušíme.
A pokud máte doma nějakou ratolest s řidičákem třídy A, nebo se rozhodnete si po mnoha letech usednout za řídítka sami, HD Street by mohla být ta správná volba. Vždyť jaro se blíží.