10. Auto - pták
Tentokrát vznikl vtip už ve chvíli, kdy automobilka pojmenovala svůj nejdravější muscle car podle kreslené zemní kukačky. Což nemění nic na tom, že sporťák s obrovským ptákem trčícím z kapoty je prostě k po... pukání legrační pohled!
9. Charger pro holčičky
Představa, že takový velký a zlý muscle car jako Dodge Charger mohl být reklamou prezentován jako "auto pro holčičky" v sexy růžové, je dnes poněkud humorná. Jenomže ve své době byl Charger vlastně docela normální auto...
8. Charger pro chlapáky
... ještě vtipnější to je, když se pro porovnání podíváte na tuto, přibližně stejně starou reklamu.
Matka mě varovala…
že přijdou muži jako ty a budou řídit takováhle auta. Vážně si myslíš, že mě dostaneš tou dlouhou, nízkou, drsnou károu, ve které jsi právě přijel? Cha! Pokud si myslíš, že dívku se skutečnými hodnotami okouzlí tvoje klimatizace a stereo… tvůj 440 Magnum, ať už je to co chce… no - budeš potřebovat mnohem víc než jen tyhle měkoučké koženkové sedačky, abych ti podlehla. Charger R/T SE. To zní jako písmenková polévka. Upřímně? Přitahuješ mě, protože máš vážně inteligentní obličej.
Jmenuju se Julia.
7. Charger pro dědu
Po předchozích dvou reklamách trocha tragikomedie. Tahle věc totiž následovala nedlouho po předchozích dvou Chargerech. A nějaký nebožák v marketingu se to musel snažit popsat jako přednost...
6. A teď něco opravdu pro holčičky
Přišla vám předchozí reklama málo sexistická? Tady máte nášup! (a snad ani nevadí, že není na americké auto)
Dříve nebo později se vaše žena vrátí domů s jedním z nejlepších důvodů pro vlastnictví Volkswagenu.
Ženy jsou jemné a něžné, ale narážejí do věcí. Pokud vaše žena do něčeho narazí s Volkswagenem, nebude vás to příliš bolet. Díly na Volkswagen jsou snadno vyměnitelné. A levné. Blatník lze odmontovat, aniž byste museli rozebírat polovinu auta. A nový namontujete pouhými deseti šrouby. Bude vás stát $24.95, plus práce.
A prodejce VW má vždycky ten druh blatníku, který potřebujete. Protože to je ten jediný, který prodává. A zaměnitelná je i většina ostatních dílů VW, jak uvnitř, tak zvenčí. Což znamená, že vaše manželka nemusí ničit jen blatníky. Může bouchnout kapotu. Odřít dveře. Nebo urazit nárazník.
Možná vás to vytočí, ale určitě vás to neožebračí. Takže až se vaše žena vydá na nákupy Volkswagenem, nemusíte se obávat. Můžete bez problémů vyměnit cokoliv, co použije k zastavení auta.
Dokonce i brzdy.
5. Vzrušujcí maska
Tahle reklama na auta značky Edsel, která se v nabídce Fordu měla zařadit mezi Mercury a Lincoln, nepůsobí na první pohled nijak třeskutě vtipným dojmem. Dokud vám nedojde, že maska chladiče, kterou prý "začíná vzrušení" byla také kvůli své podivnosti jedním z hlavních důvodů, proč Edsel vydržel na trhu pouhé tři roky a dnes je považován za synonymum neúspěchu.
4. Ford a Mercedes jedno jest
Tentokrát copywriterovi závidím. Závidím ten kvalitní materiál, který patrně při práci pokuřoval. Postavit reklamu na tom, že není potřeba si kupovat Mercedes, když laciný Ford vypadá vlastně docela podobně? Pozoruhodná úvaha...
3. Pohřebák na věčnost
Kvalita, která vydrží. To je věc, kterou u automobilu ocení asi každý z nás. Jen v souvislosti s pohřebními službami jsou možná zmínky o "kvalitě, která vydrží věčnost" trochu nemístné...
2. Auto pro drsné policajty
Tvůrci téhle reklamy jeho práci vážně nezávidím. Policejní auta by se totiž měla brát vážně. Ale - jak chcete brát vážně Nash Metropolitan? Vždyť to auto vypadalo jako vtip na kolečkách už samo o sobě, a majáček na střeše mu jen dodá pointu...
1. Auto z Hvězdných válek
Jak nejlépe prodáte obrovský, zlý a velmi rychlý sedan, který vypadá trochu jako kosmická loď a prodává se výhradně v černé barvě? Pokud jste marketingový génius, tak jednoduše. A ještě při tom vymyslíte ikonický slogan:
"Lorde Vadere, váš vůz je připraven!"