Indian Scout: Místo kalumetu vodní dýmka

Indian Scout: Místo kalumetu vodní dýmka

I takovýmto titulkem by se dal popsat zrod naprosté novinky legendárního výrobce motocyklů původem ze Springfieldu, který pod ochrannými křídly společnosti Polaris Industries ohlásil v roce 2013 triumfální návrat zpět do motocyklové prérie.

Dolů

Po představení nové modelové řady, jež se skládá ze tří stěžejních modelů Indian Chief Classic, Chief Vintage a Chieftain, tuto indiánskou rodinu rozšiřuje i fungl nový Indian Scout. Výraznou změnou je (podobně jako u hlavního konkurenta Harley-Davidsonu) nasměrování od klasických konstrukčních koncepcí více k moderním technologiím. Takže srdce tohoto rudocha tvoří historicky první vodou chlazený V-twin.

O tom, že to Indian se svým comebackem mezi elitu amerických motocyklových výrobců myslí skutečně vážně svědčí i fakt, že Scout 2014 je zcela odlišný motocykl, který prošel oproti svým třem mohutným bratrům výraznou odtučňovací kůrou a není tajemstvím, že by měl být hlavním prodejním rivalem konkurenčnímu HD Sportsteru.

Návaznost na historicky úspěšný název Scout je příjemná, i když se vlastně o žádného „skauta“ ve skutečnosti nejedná. Výrobce udává pohotovostní hmotnost 253 kg, která je ve spojitosti s vidlicovým dvouválcovým DOHC motorem o objemu 1133 ccm a sto koňskými silami při 8100 otáčkách dost pádným argumentem, že tento motocykl nebude žádný louda. Motor komunikuje se šestistupňovou převodovkou, která je dnes u většiny nových motocyklů běžným prvkem, takže Scout najde využití jak pro hbitou příměstskou dopravu, tak pro dálniční přesuny na delší vzdálenosti.

Štěpán Šnajdar

Štěpán Šnajdar

Hotrodový káry, old school harleye, rockabilly muzika a bouchačky všeho druhu. Každej máme nějaký koníčky…

Všechny články autora