Napsat kompletní seznam aut členů ZZ Top by byl nadliský úkol - a i jen auta Billyho Gibbonse, který je z texaské zarostlé trojky zdaleka nejnadšenějším milovníkem starých aut, ať už v jejich originální podobě nebo jako masivně upravených hotrodů či customů, by vydala na seriál. Takže vybíráme alespoň pár těch nejzajímavějších nebo nejvýznamnějších. A k tomu jedno, no, ne tak docela auto.
1949 Ford Three-Window Coupe "Kopperhead"
Žádná pořádná sbírka customů se nemůže obejít bez '49 Mercury nebo alespoň '49 Fordu. A "Kopperhead" Billyho Gibbonse je naprosto krásně provedeným exemplářem "tříoknového" kupé z roku 1949 tak, jak by ho upravil některý z průkopníků "Kustom Kulture" v době, kdy bylo téměř nové. Tedy, kdyby někdy '49 Ford jako kupé se třemi okny existoval. "Kopperhead" je totiž víc než jen decentní custom - především je to masivní přestavba na typ karoserie, který v daném roce vůbec neexistoval.
1958 Ford Thunderbird "Mexican Blackbird"
Mexiko sousedí s Texasem a v písních ZZ Top vždycky hrálo důležitou roli. Jako třeba v songu "Mexican Blackbird" z roku 1975, podle kterého byl pojmenován i Ford Thunderbird, který si Billy nechal upravit u SO-CAL Speed Shop, dílny vlastněné legendárním customizérem Pete Chapourisem. Narozdíl od jiných Gibbonsových aut, ke kterým se dostaneme později, ale "mexický kos" není průkopníkem nových trendů - naopak, představuje návrat ke klasickým customům, jaké se stavěly v jižní Kalifornii na konci 50. let.
1962 Chevrolet Impala "Slampala"
Co může být klasičtějším základem pro lowrider než Impala z roku 1962? Slampala je krásným příkladem toho, jak málo stačí k tomu, aby se dokonale změnil charakter auta - narozdíl od některých jiných aut Billyho Gibbonse má téměř dokonale sériovou karoserii a kromě detailů jsou jedinými zásadními změnami proti sérii snížený podvozek a (podle Gibbonsovy nálady) velká kola.
1948 Cadillac Series 62 Sedanette "CadZZilla"
Všechna předchozí auta jsou krásné kousky, ale patrně žádné z nich by se nestalo populárním nebo známým, nebo dokonce slavným a populárním, nebýt svého hvězdného majitele. CadZZilla je ale jiný případ. Extrémní custom, který změnil oblý a zavalitý '48 Cadillac ve štíhlý stroj s ostře řezanými tvary, je výsledkem návrhu Larryho Ericksona a postavil ho Boyd Coddington, později známý z televizní show American Hot Rod. CadZZillu ale neproslavila velká jména - úctu si vydobila proto, že představovala zcela nový a originální přístup ke customizaci automobilů. Byla dokonce označována za "první skutečně nový druh customu od jejich zlaté éry v 50. letech". Navíc CadZZilla není jen auto pro předvádění se - Billy Gibbons s ní doopravdy jezdí, a to včetně dlouhých cest přes celé USA.
1934 Ford Coupe "Eliminator"
To nejlepší nakonec. CadZZilla možná ovlivnila světovou scénu customů, ale Eliminator se stal kulturní ikonou i mimo automobilový svět a v 80. letech tak přivedl k hotrodům miliony příslušníků "generace MTV". V klipech ZZ Top fungoval jako magický objekt - zakřiknutý a uťápnutý teenager byl "osvobozen" trojicí krásných Amazonek, které se na scénu přiřítí v hotrodu a nakonec hrdinovi předají klíčky se stylizovaným logem ZZ. V reálném světě to byl Ford z roku 1934 se sníženou karoserií, zachovanými blatníky, jasně červeným lakem a stylizovanými "zetky" na bocích. Jeho hlavní inspirací byl vůz hlavního hrdiny z filmu California Kid a pod kapotou tlouklo srdce v podobě Chevy Smallblocku o objemu 350 kubických palců.
Bus Ball
Billy Gibbons sbírá nejen auta, ale i umění. A také věci, které jsou, ehm, někde mezi. Jako třeba skulpturu "Bus Ball" od Larse-Erika Fiska. Napadlo vás někdy, jak by to vypadalo, kdybyste zkopali partičku hipíků "do kulaté krychle" i s jejich hipíckým Volkswagenem? No, nejspíš nějak takhle...