V šedesátých letech se upravování aut dostalo od snahy udělat svoje auto rychlejší nebo stylovější na zcela novou úroveň. Stalo se z něj svébytné umění a z aut vznikaly pojízdné skulptury. A protože to byla šedesátá léta, vypadaly některé z nich jako výsledek nemírného požívání drog.
10. Phone Booth
Starým Fordům Model T se kvůli jejich vysoké a hranaté karoserii říkalo "telefonní budka". Stavitel customů Carl Casper se ale rozhodl, že je potřeba to vzít doslova. A tak na nebohé Téčko postavil opravdovou telefonní budku...
9. Paddy Wagon
Inspirací pro další dílo Carla Caspera byl Paddy Wagon - staré policejní auto pro převážení policejních jednotek i zločinců, známé ze starých grotesek. Jenomže tahle verze měla obrovská kola a motor se čtyřmi karburátory, takže by mohla fungovat i jako dragster.
8. Red Baron
Symbolika stíhacích letadl první světové války byla u hotrodderů velmi oblíbená. Tom Daniel, návrhář plastikových modelů pro firmu Monogram, to ale posunul na novou úroveň, když na svého Rudého barona posadil německou vojenskou helmu. Model se stal tak populárním, že později vznikla i jeho verze ve skutečné velikosti.
7. Pink Panther
Customy byly v šedesátých letech populární nejen jako záležitost pro automobilové přehlídky, ale také jako rekvizita do filmů či seriálů. Mezi ty nejbláznivější patřil prapodivný kosmický stroj pro Růžového pantera, který navrhl Jay Ohlberg
6. DiDia 150
Tento stroj, známý také jako "auto snů Bobbyho Darina" podle svého druhého majitele, vznikl v roce 1960 v Detroitu a představoval odpověď na otázku, co by se stalo, kdyby se designéři Cadillaku na konci 50. let museli ještě méně zabývat praktičností a umírněností. S cenovkou $150,000 (což by dnes odpovídalo 1,5 milionu) to byl ve své době zdaleka nejdražší custom na světě.
5. Beatnik Bandit
Bublinový překryt kabiny byl sice inspirován Darinovým "autem snů", ale tím podobnost končila. Beatnik Bandit nebyl luxusní a jako první custom byl na přehlídky vožen výhradně na vleku. Možná s tím měla souvislost originální a inovativní, ale také totálně nepraktická páka, která zajišťovala kompletní ovládání vozu.
4. Mantaray
Než se Dean Jeffries vydal na sólovou dráhu stavitele customů, pracoval pro Carolla Shelbyho. Proto není divu, že jeden z jeho prvních strojů, nazvaný Mantaray, vypadá jako závodní auto. Ostatně, na jednom je také postavený - jeho základem byl stará formule Maserati.
3. Orbitron
Jednou z definic umění by mohlo být to, že je to něco, co je krásné a zajímavé, ale nemá to žádný praktický účel. Což z Rothova customu Orbitron dělá bezpochyby umění - protože co jiného může být auto, které má vpředu červené, zelené a modré světlo, které dohromady vytvářejí světlo bílé?
2. Boothill Express
Western se setkává s drag racingem, aneb šasi z dragsteru kategorie Funny Car, na kterém je přidělaný starý pohřební kočár. Jen místo mrtvoly je uvnitř osmiválec. Ve své době byl takovým trhákem, že se jeho plastové modely prodávaly po milionech a byla dokonce vyrobena laminátová verze, která doopravdy závodila.
1. Mysterion
A zase ten Roth. Že se ujetý Orbitron už nedá překonat? Omyl. V případě Mysterionu se Roth rozhodl použít dva motory. Namontované vedle sebe. Může být ještě něco šílenějšího?